Pravidla hry
Vše je skopírováno z https://dobyvatel.nova.cz/help.php?tl=88
.
.
- 1. Dlouhé tažení
- 2. Rychlá hra
- 3. Hra na zkoušku
- 4. Rychlá hra proti robotům
- 5. Rychlá hra s kamaradem
- 6. Herní místnost
- 7. Duel, oddělená místnost
- 8. Robot
1. Dlouhé tažení
Hra má čtyři části:
I. Výběr základny
Hráči si podle svého uvážení vyberou místo pro svou základnu. Základny mají hodnotu 1000 bodů a nesmí spolu sousedit.
II. Rozšiřování
Hráči postupně vybírají sousední území, a pokud odpoví správně na položenou otázku, vybrané území mohou obsadit. Takto získaná území mají hodnotu 200 bodů.
Toto kolo má maximálně 6 bitev. V zájmu vyrovnání šancí je pořadí hráčů v každé bitvě jiné.
III. Bitva
V každé bitvě je třem soupeřům položena společná tipovací otázka. Výherce si může si vybrat území.
Takto získaná území mají hodnotu 300 bodů. Toto kolo trvá do té doby, než jsou všechna volná území rozdělena.
IV. Dobývání
V každém kole může každý z hráčů jednou zaútočit. Útočník i obránce musí odpovědět na stejnou otázku s možností výběru.
- Obránce vyhrává, pokud odpověď útočníka nebyla správná.
- Útočník vyhrává, pokud jeho odpověď byla správná a odpověď obránce ne.
- Pokud útočník i obránce odpověděli na otázku s možností výběru správně, bitva bude rozhodnuta pomocí společné tipovací otázky.
- Pokud vyhraje útočník, obsadí území na které vedl svůj útok. Obránci bude odečtena stávající hodnota území a útočník obdrží 400 bodů.
- Pokud obránce zvítězí tím, že odpověděl správně na otázku, obdrží 100 bodů jako bonus za obranu. Tento bonus za obranu nelze získat za poražení soupeře, proto je ve hře tento bonus veden odděleně.
Jsou další dva specifické případy útoku - útok na základnu a budování základny.
Útok na základnu
Útok na základnu je možný tehdy, pokud jste obsadil/a území s ní sousedící. Pokud se základnou neousedí žádné Vaše území, můžete využít
vzdušného útoku.
Pokud chcete dobýt základnu soupeře, musíte zbourat všechny tři věže základny. (což obnáší tři vyhrané útoky). Pokud útočník prohraje, útok je ukončen. Při dalším útoku již však útočník nemusí zbourané věže bourat znovu.
Pokud je hráčova základna útočníkem obsazena, tato hra pro něj končí a útočník získá všechna jeho území i počet bodů odpovídající souhrnu hodnot všech území poraženého hráče.
Budování základny
V klasické hře je možno zbourané věže znovu vybudovat. V takovém případě je nutno vybrat si při útoku svou základnu („útočit na ni“).
Dobývání má maximálně 6 kol (vždy po třech útocích). Pořadí hráčů (v zájmu vyrovnání šancí) je v každé bitvě jiné.
Vyhlášení výsledků
Na konci hry obsadí hráči podle počtu bodů první, druhé a třetí místo. Nerozhodný výsledek není možný, protože pokud mají na konci hry hráči stejný počet bodů, je hráčům předložena společná tipovací otázka v hodnotě 10 bodů.
2. Rychlá hra
Hra má tři části:
I. Výběr základny
Hráči obdrží jako základnu náhodně vybrané území. Základny nesmí mezi sebou sousedit a mají hodnotu 1000 bodů.
II. Dobývání
V každé bitvě je hráčům položena společná tipovací otázka. Vítěz si může vybrat dvě území, druhý hráč jedno území. Takto získaná území mají hodnotu 200 bodů. Toto kolo trvá tak dlouho, dokud jsou k dispzici volná území.
III. Bitva
Je rozdělena do tří kol. V každém kole může každý hráč jednou zaútočit. Útočník i obránce odpovídají na stejnou otázku s možností výběru.
- Obránce vyhrává, pokud nebyla odpověď útočníka správná
- Útočník vyhrává, pokud byla jeho odpověď správná, ale odpověď obránce ne.
- Pokud útočník i obránce odpověděli v otázce s možností výběru správně, bitva bude rozhodnuta pomocí tipovací otázky.
- Pokud vyhraje útočník, obsadí území na které vedl svůj útok. Obránci bude odečtena stávající hodnota území a útočník obdrží 400 bodů.
- V prvním kole boje lze útočit pouze na území sousedící s územím útočníka.
- Ve druhém kole boje lze útočit na sousedící území a sousedící základnu. Ve třetím kole již můžete útočit na libovolné území.
- V prvních dvou kolech boje je pořadí hráčů náhodné. Ve třetím kole útok zahajuje hráč, který získal během hry nejvíce bodů, jako druhý útočí hráč s druhým nejvyšším počtem bodů.
Útok na základnu
Útok na základnu je možný tehdy, pokud jste obsadil/a území s ní sousedící. Pokud se základnou neousedí žádné Vaše území, můžete využít
vzdušného útoku.
Pokud chcete dobýt základnu soupeře, musíte zbourat všechny tři věže základny. (což obnáší tři vyhrané útoky). Pokud útočník prohraje, útok je ukončen. Při dalším útoku již však útočník nemusí zbourané věže bourat znovu.
Pokud je hráčova základna útočníkem obsazena, tato hra pro něj končí a útočník získá všechna jeho území i počet bodů odpovídající souhrnu hodnot všech území poraženého hráče.
Vyhlášení výsledků
Na konci hry obsadí hráči podle počtu bodů první, druhé a třetí místo. Nerozhodný výsledek není možný, protože pokud mají na konci hry hráči stejný počet bodů, je hráčům předložena společná tipovací otázka v hodnotě 10 bodů.
Poznámky k dobývání
Útokem na území, které má hodnotu 200 bodů, lze zvýšit rozdíl bodů o 600, útokem na území o hodnotě 400 bodů pak o 800 bodů. Občas se naskytne možnost útočit na zbouranou základnu. V takovém případě získáte 400 bodů, ale vlastník ztratí 1000 bodů - tak lze bodový rozdíl změnit o 1400 bodů.
Na konci hry, před posledním útokem, mějte na paměti, že i obránce může získat 100 bodů za dobrou obranu.
3. Hra na zkoušku
Pokud se nechcete zaregistrovat bez vyzkoušení hry, můžete využít Hry na zkoušku. Zahájit ji můžete kliknutím na požadované tlačítko, které se nachází na úvodní straně.
Hra na zkoušku má princip rychlé hry a hraje se na mapě České republiky.
Při této hře hrajete proti dvěma robotům. To je ale o mnoho méně vzrušující, než hrát proti opravdovým soupěřům. Během této hry se seznámíte s pravidly a získáte i užitečné tipy.
4. Rychlá hra proti robotům
Při této hře lze hrát proti dvěma robotům, ale to je mnohem méně vzrušující než hrát proti opravdovým soupeřům.
Rychlá hra je hrána na mapě České republiky. Pro tuto hru není registrace nutná, jelikož ji lze spustit z úvodní stránky.
5. Rychlá hra s kamarádem
Rychlou hru lze hrát také s kamarádem. Pomocí odkazu (který mu pošlete pomocí MSN, ICQ, e-mailu, skype apod.) můžete kohokoliv pozvat na rychlou hru – souboj dvou hráčů. Hru lze spustit na úvodní stránce. Pro tuto hru se ani Vy, ani Váš přítel nemusíte registrovat.
6. Herní místnost
Jak hrát v herní místnosti?
- U dvou soutěžních místností si lze vybrat, zda chcete otevřít rychlou, nebo klasickou hru. K dispozici jsou i nesoutěžní herní místnosti pro souboj dvou, nebo tří hráčů.
- Když jste u herních místností, vidíte, do jakých místností jste zván/a ke hře (v tomto případě se v jedné z místností zobrazí Váš nick), nebo ve které herní místnosti vítají každého (v takovém případě se pod jménem zakladatele místnosti zobrazí nápis "Kdokoliv").
- Pokud jste si vybral/a, do které místnosti vstoupíte, klikněte na tlačítko "Hrát". Jestliže jsou v místnosti již 3 hráči, hra je automaticky zahájena.
7. Duel, oddělená místnost
Jak otevřít hru?
- Vyberte si typ hry.
- Klikněte na tlačítko "Zobrazit místnosti" a následně na "Nová místnost". Poté si můžete vybrat své soupeře nebo pozvat své kamarády".
- Klikněte na tlačítko "Vstoupit". Poté si můžete vybrat své soupeře nebo pozvat své kamarády.
- Pokud chcete hrát s konkrétní osobou, vyberte ji ze seznamu (klikněte na její jméno) a poté na tlačítko "Dále". Tím jste si vybral/a svého prvního soupeře.
- Nyní klikněte na jméno dalšího hráče. Pokud nemáte tip na druhého hráče, klikněte na tlačítko "Kdokoliv", nebo "Robot" a opět na tlačítko "Dále".
- Nyní je nutno vybrat mapu a pravidla hry. Poté klikněte na tlačítko "Vytvořit místnost".
- Hra bude automaticky zahájena, jakmile do místnosti vstoupí zbylí soupeři.
Během vytváření herní místnosti se lze vrátit o krok zpět a změnit původní výběr. Pokud dole kliknete vpravo nahoře na "X", vytvořenou herní místnost zrušíte.
8. Robot
Ve hře mohou hrát dva druhy robotů - zastupující a pozvaný robot.
1. Zastupující robot
Pokud některý hráč během hry odejde, počet jeho bodů bude snížen o 500 a na jeho místo nastoupí zastupující robot. Výsledky dosažené robotem jsou započítávány, jako kdyby hrál člověk, ale s tím rozdílem, že za hry zakončené robotem nejsou přiděleny zlaťáky. Pokud se hráč vrátí do hry, obdrží nazpět 400 bodů.
2. Pozvaný robot
Pokud ke hře není dost on-line hráčů, po určené čekací době lze pozvat do soutěžní místnosti robota kliknutím na ozubené kolo (hra s lidmi je ale samozřejmě mnohem rozmanitější a poučnější). Tito roboti jsou do statistik hráče počítáni jako hráči s 5000 SBH. Roboty lze pozvat také v duelových a oddělených místnostech.